ربات برای افراد تنبل
به همت مخترعین و محققین ربات کوچکی اختراع شد که پس از برقرای ارتباط با لوازم خانگی از جمله کلید های روشنایی کاربر را قادر می سازد تا لوازم برقی را از راه دور کنترل کند.

اختراع ربات برای تنبل ها

افراد تنبل گاهی ساده ترین و راحت ترین کارها را نیز انجام نمی دهند و سعی می کنند به خودشان زحمت ندهند از این رو محققین ربات کوچکی اختراع کرده اند که پس از برقرای ارتباط با لوازم خانگی از جمله کلید های روشنایی کاربر را قادر می سازد تا لوزم برقی را از راه دور کنترل کند.

کلید یا سوئیچ مکانیکی، از رابط های ساده برای کاربران به شمار می روند. این رویکرد تا اندازه ای ساده است که هر دستگاه الکتریکی موجود از لامپ ها گرفته تا قهوه سازها دارای حداقل یک کلید هستند. با هدف خودکارسازی وسایل خانگی، کمپانی کره ای Naran اقدام به ارائه ی Microbot Push – یک کلید رباتیکی وایرلس – نموده که به منظور اجرای کلیدها و سوئیچ های استاندارد طراحی شده است.

بر اساس اعلام کمپانی سازنده، Microbot Push کاربران را قادر به ادغام سازی دستگاه های معمولی و غیرهوشمند در تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT) خواهد کرد. این دستگاه درواقع یک جفت از جعبه های کوچک بوده که متشکل از بدنه ی فشردن (با ابعاد 26.6x26.6x28 میلی متر) و بسته ی باتری شارژ microUSB (با ابعاد 26.6x15.2x35 میلی متر) می باشد که به یک سطح در نزدیکی یک کلید یا سوئیچ با استفاده از نوار چسب متصل می شود. برخلاف این اتصال به ظاهر سست، کمپانی سازنده ادعا کرده Microbot می تواند تا فشار یک کیلوگرم را تحمل کند.

 
گجت های جدید
 
علاوه بر محرک، Push همچنین دارای سنسورهای داخلی است که به منظور شناسایی نور، حرکت و صدا بکار می روند. همچنین اتصال بلوتوث در این دستگاه وجود دارد که به آن اجازه شبکه شدن با یک کامپیوتر سرور کوچک و شخصی با نام Porta را می دهد. Porta دارای پردازنده ی چهارهسته ای 1.5 گیگاهرتز ARMv7، دو گیگابایت رم، هشت گیگابایت حافظه ی فلش داخلی بوده و می تواند سیستم عامل اختصاصی Prota OS Agatha را اجرا کند. این کامپیوتر همچنین دارای وای-فای 802.11b/g/n بوده به این ترتیب می توان Push را از هر نقطه ای که اتصال اینترنتی وجود دارد، کنترل کرد. Prota به صورت خودکار هر microbot در نزدیکی خود را شناسایی کرده و به آن متصل می شود و بر اساس منطق خود به اجرا می پردازد.
 
ربات جدید
 
Push علاوه بر شیوه ی بالا مستقیما توسط یک اپلیکیشن موبایل با نوشتن برنامه ها نیز قابل کنترل است که در هر صورت کمپانی تاکید دارد نیازی به اطلاعات و دانش کدنویسی نیست. بر اساس اعلام Naran، واحدهای Push microbots کاربران را قادر به اجرای هر تعداد وظیفه به صورت خودکار خواهد کرد، مانند روشن کردن و خاموش کردن لامپ ها، روشن کردن یک قهوه ساز پس از شنیدن صدای آلارم صبح شدن، یا راه اندازی یک کامپیوتر دسکتاپ با ورود شخص است.
 
افراد تنبل

اختراع ربات برای افراد تنبل + تصاویر

57
این مطلب مفید بود ؟70
برگرفته از باشگاه خبرنگاران - / ل
وبگردی