قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری

جشن قهرمانی بارسلونا در فینال کوپا دل ری + عکس

تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394کد مطلب : 15536زمان مطالعه : 2 دقیقه
بارسلونا با درخشش لیونل مسی توانست با 3 گل اتلتیک بیلبائو را شکست داد و با قهرمانی در رقابت های جام حذفی اسپانیا دومین جام فصل را هم از آن خود کند.

شب گذشته تیم های بارسلونا و بیلبائو  از دو شهر جدایی طلب اسپانیا در فینال کوپا دل ری در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود بارسا و قهرمانی بارسلونا به پایان رسید.

تیم فوتبال بارسلونا بعد از قهرمانی در رقابتهای این فصل لالیگا، جام حذفی باشگاه های این کشور را هم فتح کرد تا یک گام دیگر برای سه گانه بردارد.

تیمهای فوتبال بارسلونا و اتلتیکو بیلبائو از ساعت 24 شنبه شب در فینال صد و یازدهمین دوره رقابتهای جام حذفی باشگاه های اسپانیا موسوم به کوپا دل ری در نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در نهایت نبرد این دو تیم با برتری 3 بر یک تیم بارسلونا خاتمه یافت تا آبی و اناری پوشان برای بیست و هفتمین بار قهرمان شوند و همچنان در این جام دست نیافتنی باشند. پس از سال ها 2009 و 2012 این سومین فینال دو تیم در چند سال اخیر در این بازی ها به شمار می رفت.

قهرمانی بارسلونا

لیونل مسی در دقایق 20 و 74 و نیمار در دقیقه 37 گلهای بارسا را زدند و ویلیامز در دقیقه 80 تک گل بیلبائو را وارد دروازه ترشتگن کرد. 

نیمار با این گل 7 گله شد و در کنار اسپاس از سویا آقای گل جام لقب گرفت. مسی هم 5 گله شد.

بارسلونا که پیش تر لالیگا را فتح کرده بود و در لیگ قهرمانان اروپا هم به فینال رسید در این بازی از همان ابتدا حریف را تحت فشار قرار داد و در نیمه نخست برتری 2 بر صفر را به سود خود رقم زد. لیونل مسی در دقیقه 20 روی حرکتی انفرادی زیبا از میانه میدان گل نخست را به ثمر رساند. این گل کم شباهت به گل تاریخی مارادونا به انگلستان در جام جهانی 1986 نبود.

قهرمانی بارسلونا

پس از این گل اما باز هم شاهد حملات بارسا بودیم و ان ها توانستند دقیقه 37 با یکی دیکر از فرارهای سوارز به وسیله نیمار اختلاف را به دو گل رسانده تا سرانجام شاگردان والورده از لاک دفاعی خارج شوند.

در نیمه دوم نیز تیم بارسلونا میدانداری کرد و در دقیقه 74 بود که روی تیزهوشی مسی به گل سوم خود دست یافت. مسی با این گل تعداد گلهای خود را در این فصل به عدد 58 رساند تا با رونالدو مساوی شود.

ایناکی ویلیامز در دقیقه 80 یکی از گل های خورده را پاسخ داد. در لحظات پایانی حرکت نمایشی نیمار در گوشه زمین با اعتراض شدید بازیکنان بیلبائو همراه شد چرا که آنها معتقد بودند نیمار قصد تحقیر بازیکن بیلبائو را داشته است. بیلبائو در لحظات پایانی نتوانست گل دیگری به ثمر برساند و در نهایت بازی را به بارسلونا واگذار کرد.

قهرمانی بارسلونا

بارسلونا با این برد یک گام دیگر برای فتح سه گانه برداشت. به این ترتیب از بین بارسلونا و یوونتوس هر کدام که در فینال برلین برنده باشند سه گانه فوتبال اروپا را کسب خواهد کرد. 

 

جشن قهرمانی بارسلونا در فینال کوپا دل ری + عکس

4.249
این مطلب مفید بود ؟418
برگرفته از مشرق-/ف
برچسب : بارسلونا
وبگردی